Poprawny regulamin sklepu internetowego

Duża część właścicieli sklepów internetowych posiada w treści regulaminów, zapisy które naruszają prawa klienta. Należy ostrożnie wprowadzać zawartość do regulaminu, ponieważ zamieszczenie klauzul niedozwolonych może grozić wysokimi karami finansowymi. Niektóre punkty regulaminu mogą sprzedawcom wydawać się za oczywiste, a co za tym idzie: sądzimy, że zastosowanie takiego zapisu jest jak najbardziej właściwe. I w tym momencie tracimy kontrolę nad poprawnością wprowadzonych informacji, ponieważ jesteśmy pewni, że inaczej być nie może – nic bardziej mylnego !

Postanowiliśmy przedstawić Państwu najczęściej popełniane błędy przez właścicieli sklepów – czyli umieszczenie klauzul niedozwolonych w regulaminie sklepu.

1) Opisy oraz zdjęcia oferowanych produktów – czego nie wolno, a co najczęściej robimy ?

– Nie można zamieszczać informacji mówiących o tym,  że w opisie produktów (specyfikacja techniczna, parametry produktu) mogą posiadać błędy i za to nie odpowiadamy. Dość często właściciele sklepów zastrzegają sobie prawo do ewentualnych błędów, które mogą pojawiać się w opisie produktu.

– W przypadku ilustracji produktów: nie możemy zastrzegać sobie prawa do różnic jakie wynikają między rzeczywistym wyglądem towaru a prezentowanym zdjęciem w ofercie.

2) Zwroty towaru i reklamacje – czego nie wolno, a co najczęściej robimy ?

– Nie możemy żądać od klienta pokrycia kosztów wysyłki za reklamowany towar.

– Klient odsyłający reklamację nie musi dołączać do wysyłki dowodu zakupu, niezależnie czy to jest faktura, paragon czy rachunek.

– Zwracany, reklamowany towar nie musi posiadać oryginalnego opakowania.

– Reklamowany towar może posiadać ślady użytkowania – nie możemy żądać aby towar był w idealnym stanie.

3) Dostawa i czas dostarczenia towaru -czego nie wolno, a co najczęściej robimy ?

– Sprawdzenie towaru przy odbiorze – dość często sprzedawcy “wielkimi literami” nakazują sporządzenie protokołu reklamacyjnego u kuriera – w przypadku gdy dostarczony towar jest uszkodzony, sugerując że reklamacja nie zostanie uznana. Tego typu działania są zabronione, sprzedawca nadaje wysyłkę i odpowiedzialny jest aby dotarła w całości do klienta.

– Podobnie jak wyżej, sprzedawca odpowiedzialny jest również za termin dostawy. Zabrania się wpisu, który sugeruje, że sprzedawca nie odpowiada za termin dostarczenia wysyłki.

 

  • Blog
  • Wpisy o PrestaShop
  • Wpisy o WordPress
  • Wpisy o firmie