Aktualnie każdy sklep internetowy powinien posiadać opcje umożliwiające zarządzanie treścią zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek. Przy zachowaniu odpowiednich standardów możemy w znacznym stopniu ułatwić proces osiągnięcia wysokich pozycji. Spora część właścicieli sklepów nie zdaje sobie sprawy jak ważne jest prawidłowe zarządzanie sklepem, przez co popełnianych jest mnóstwo błędów, które w znaczny sposób utrudniają pozycjonowanie.

Meta tagi w Prestashop

Meta dane w Prestashop: tytuł, opis i słowa kluczowe

Meta tagi są to krótkie informacje o stronie (podstronach również), które pobierane są wyłącznie przez wyszukiwarki internetowe. Tego typu treści nie są wyświetlane w przeglądarce więc nie są widoczne u odbiorcy. Główne dane przekazywane do wyników wyszukiwania to tytuł i opis strony (słowa kluczowe są rzadziej stosowane, ponieważ mają znikome znaczenie na wyniki szukania). W sklepach Prestashop możemy zarządzać tagami, dla każdej z podstron, np. produktu, kategorii, producenta czy zwykłej strony CMS. Warto kontrolować zagadnienia SEO by móc poprawić pozycję strony, a co za tym idzie – zwiększyć sprzedaż.

Przyjazne URL

Przyjazne linki nie są niczym innym jak zwykłym adresem URL, w skład którego wchodzą słowa powiązane z treścią znajdującą się na stronie. Tego typu adresy są jednym ze standardów, który upodobały sobie wyszukiwarki. Dawniej mogliśmy spotkać strony, których postać adresu była losowym ciągiem znaków, w całości nie znaczyły dosłownie nic i generował problemy z indeksacją podstron. Dzisiejsza postać przyjaznego URL mówi nam znacznie więcej (przykład: “www.adres.pl/sklepy-internetowe”) i budowa adresu w powyższej formie jest również udogodnieniem dla użytkownika, który w łatwy sposób może zapamiętać adres strony, by móc w przyszłości do niej wrócić.

Znaczniki ALT

Znaczniki ALT stosuje się do opisywania ilustracji znajdujących się na stronie. Stosowanie opisów jest ważne dla wyszukiwarek internetowych, które w łatwy sposób mogą przeczytać “co znajduje się na zdjęciu”. Używanie tzw. altów znajduje również zastosowanie gdy z nieznanych przyczyn grafika nie może zostać załadowana, wtedy pojawia się wprowadzony tekst z opisem. Należy pamiętać, że uzupełnione treści służą również osobom niewidomym, które przeglądają strony za pomocą specjalnych aplikacji umożliwiających sczytywanie zdjęć.