Będąc właścicielem rozwijającego się sklepu internetowego mamy multum obowiązków związanych z prowadzeniem działalności online, co zmusza nas do zaangażowania większej ilości osób przy prowadzeniu sprzedaży czy zarządzaniu bazą produktów. Jeśli pojawi się taka konieczność Prestashop przygotował szereg udogodnień, które pozwalają na przypisanie odpowiednich kompetencji osobom zarządzającym sklepem.

Profile pracowników

Standardowo do sklepu mamy wprowadzonych kilka gotowych profili, które możemy wykorzystać przypisując je do danego pracownika – czyli osoby, której udostępniliśmy wgląd do panelu administracyjnego.

Cztery podstawowe profile

Super Admin – profil super administratora, który posiada wszystkie możliwe prawa zarządzania sklepem, również te które umożliwiają przypisywanie praw innym użytkownikom.

Tłumacz – wgląd oraz możliwość zarządzania zakładkami, które bezpośrednio powiązane są z wprowadzaniem tłumaczeń, czyli dostęp do: kategorii oraz produktów, powiadomień e-mail, tłumaczeń pozostały podstron sklepu.

Sprzedawca – możliwość dostępu do sekcji, które niezbędne są do obsługi zamówień.

Logistyk – umożliwia wgląd do wszystkich zagadnień związanych z wysyłkami, formalnościami czy zamówieniami.

Dużym plusem jest możliwość tworzenia własnych profili i przyznawania im odpowiednich uprawnień: zobacz, dodaj, edytuj, usuń, dla konkretnych zakładek sklepu. Nie wszyscy pracownicy zarządzający sklepem muszą mieć wgląd np. do statystyk sprzedaży czy danych personalnych Klientów. Dodatkowym aspektem są kompetencje i odpowiedzialność osób za poszczególne działy sklepu.