Właściciele sklepów Prestashop, jak i również ich pracownicy mogą zarządzać wszystkimi ustawieniami za pomocą panelu administracyjnego, do którego mają dostęp wyłącznie osoby upoważnione. Autoryzacja użytkownika odbywa się za pomocą takich danych jak hasło i adres e-mail. Prócz konfiguracji sklepu mamy dostęp oraz możliwości zarządzania bazą produktów i złożonymi zamówieniami. Panel pełni również funkcję informacyjną, ponieważ mamy dostęp do szerokiej gamy statystyk związanych z działalnością sklepu.

Krótki opis zakładek panelu administracyjnego

Pulpit – strona informacyjna, na której mamy wgląd do najnowszych statystyk powiązanych z ostatnimi operacjami wykonanymi w sklepie. Możemy zobaczyć tutaj między innymi 10 ostatnich zamówień czy wykres sprzedaży z ostatnich miesięcy.

Katalog – zarządzanie produktami oraz kategoriami. Możliwość dodawania opcjonalnych parametrów dla produktów, takich jak atrybuty czy cechy.

Zamówienia – widok zamówień zrealizowanych za pośrednictwem sklepu. Administracja statusami zamówień, zwrotami produktów oraz pozostałymi kwestiami związanymi z zakupami.

Klienci – zbiór informacji związanych z danymi personalnymi Klientów. Bezpośredni dostęp do danych teleadresowych oraz łącznych kosztów zamówień wykonanych przez daną osobę.

Rabaty grupowe – możliwość zarządzania kodami rabatowymi, które Klienci mogą wykorzystać podczas realizacji zamówień.

Wysyłka – administracja przewoźnikami (kurierzy / poczta). Dodawanie przedziałów wagowych oraz kosztów wysyłek.

Lokalizacja – podstrona ściśle związana z lokalizacją sprzedaży umożliwiająca konfigurację języków, walut czy jednostek miary (waga, pojemność, wymiary, odległość).

Moduły – wgląd oraz możliwość zarządzania funkcjonalnościami dostępnymi w sklepie. Możliwość włączenia / wyłączenia / dodania nowych opcji, które będą dostępne dla sprzedawcy / Klientów.

Preferencje – ogólne ustawienia związane z produktami, zamówieniami i obsługą sklepu. Menedżer wyglądu i struktury strony.

Zaawansowane – zaawansowane opcje dotyczące ustawień sklepu pod kątem funkcjonowania technicznego. Sprzedawcy zazwyczaj nie korzystają z tych ustawień podczas codziennej pracy.

Administracja – ustawieniami dotyczącymi zaplecza sklepu. Kwestie ściśle powiązane z dostępem oraz możliwościami poszczególnych kont pracowników.

Statystyki – wgląd do sporej bazy statystyk, które pozwalają na analizowanie sprzedaży i zachowań Klientów.