Rozwój sklepów internetowych dąży do zautomatyzowania sprzedaży, tak aby możliwie ograniczyć obowiązki osoby zarządzającej sklepem. Rozwiązanie, które jest wbudowane w systemy Prestashop umożliwiają wysyłkę powiadomień e-mail w przypadku określonych zdarzeń, które występują podczas prowadzeniu sprzedaży. Pozwala to na zaoszczędzenie czasu związanego z kontrolą sprzedaży oraz umożliwia płynny kontakt z Klientami.

Powiadomienie dotyczące nowych zamówień

Powiadomienia e-mail

Osoby obsługujące sklep, nie muszą być w sposób ciągły zalogowane i aktywne w panelu administracyjnym, by na bieżąco kontrolować realizację zamówień. Dzięki powiadomieniom pocztowym, sprzedawca informowany jest o nowych zamówieniach, czy wiadomościach i zaptychaniach od potencjalnych klientów. Możliwe jest również otrzymywanie alertów o niskim stanie magazynowym produktów, tak aby móc możliwie wcześniej uzupełnić braki towaru. Wiadomość otrzymywana po nowym zamówienia posiada szereg niezbędnych informacji, takich jak: dane do wysyłki, listę zakupionych produktów, dane do faktury, czy wybrany sposób płatności. Jeśli przez kupującego zostaną dodane uwagi do zamówienia, to wyświetlą się one w podsumowaniu wiadomości e-mail.

Wiadomości wysyłane do klientów

System powiadomień działa również w kierunku klienta, który informowany jest o działania na swoim koncie. Po złożeniu zamówienia na skrzynkę pocztową kontrahenta przychodzi wiadomość e-mail potwierdzająca dokonanie zakupu, wraz ze szczegółami zamówienia. Z punktu widzenia osoby kupującej, są to bardzo istotne informacje, upewniające nas, że transakcja została przeprowadzona w prawidłowy sposób. Prócz powyższych notyfikacji konsument może otrzymać widomości typu: potwierdzenie utworzenia konta, zmiana statusu zamówienia, czy weryfikację potwierdzającą przypomnienie / zmianę hasła.