Wielu właścicieli sklepów internetowych zastanawia się nad rozwojem swojego biznesu, który ma być przyjazny dla odwiedzających i generować większe dochody. Czy aby na pewno responsywność strony ma jakiekolwiek znaczenie ?
Czym jest Responsywność ?
Responsywność (RWD – Responsive Web Design) jest techniką projektowania i wdrażania stron internetowych, wzbogaconą o obsługę wyświetlania informacji dla urządzeń posiadających niestandardowe rozmiary ekranów. Główną cechą, którą można przypisać tej technice jest “uniwersalność”, dzięki której wyświetlany obraz dostosowuje się do tabletów i smartfonów. Błędem byłoby ingorowanie tak dużej liczby odbiorców, biorąc pod uwagę postęp techniczny urządzeń przenośnych oraz ich popularność wykorzystywania.
Pozycjonowanie a RWD
Komfort przeglądania materiałów, czy produktów w sklepie internetowym powinien być priorytetem każdego właściciela sklepu, również stacjonarnego. Jeśli ofertę przeglądają odwiedzający, którzy zainteresowani są zakupem, nie powinniśmy doprowadzać do sytuacji, w której dana osoba opuszcza nasz sklep z powodu irytującego sposobu prezentacji produktów czy realizacji zamówienia. Powinniśmy zwracać uwagę na tego typu aspekty, które bezpośrednio przekładają się na zwiększenie sprzedaży.