Chyba jedna z najczęściej odwiedzanych zakładek podczas prowadzenia sprzedaży internetowej, w której znajdziemy zestawienie zamówień w postaci tabeli. Podobnie jak w pozostałych przypadkach posiadamy możliwość sortowania listy, co ułatwia nam znacznie odszukanie właściwej pozycji. Standardowo istnieje możliwość przejście do szczegółów zamówienia gdzie znajdziemy wszystkie niezbędne informację na temat transakcji.

Statusy zamówień

Każda firma indywidualnie podchodzi do procesu realizacji zamówień, co głównie spowodowane jest różnorodnością oferowanych produktów, które należy odpowiednio przygotować do wysyłki. Sporym ułatwieniem, które oferuje Prestashop jest możliwość przypisywania do zamówień odpowiednich statusów, które w przejrzysty sposób prezentowane są na liście transakcji. Możemy użyć konfiguracji, która jest już wprowadzona do sklepu i umożliwia przypisanie takich statusów jak np.: dostarczone, wysłane, przygotowanie w toku czy płatność przyjęta. Jeśli wymogi dotyczące ułatwień związanych z procesem realizacji zamówienia są bardziej skomplikowane, to otrzymujemy możliwość tworzenia własnych statusów, które będą zsynchronizowane z indywidualnym harmonogramem prac.

Widok listy statusów zamówień

Każdy ze statusów może być oznaczony dowolnym kolorem co pozwala nam na przejrzysty wgląd do tabeli zamówień oraz wyselekcjonowanie zadań  o większym priorytecie.

Zwroty produktów

Wraz z częstymi zmianami przepisów zmierzających do większej ochrony konsumentów online, pojawiły się również te dotyczące zwrotu towarów zakupionych przez internet. Zgodnie z ustawią o prawach konsumenta Klient ma prawo do zwrotu towaru, bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od wydania produktu. Aby móc obsłużyć procedurę zwrotu przedmiotu, sklep został wyposażony w odpowiednie opcje, które umożliwiają dokonanie takiej operacji bez konieczności wprowadzania korekt w różnych częściach sklepu.

Faktury PDF

Sklepy Prestashop posiadają opcję generowania faktur proforma w postaci plików PDF i właśnie w tej zakładce znajdziemy podstawowe ustawienia dotyczące formalności oraz możliwość wygenerowania faktur wg określonych kryteriów (wg np. daty, statusów zamówień).

Faktury proforma